bogus |
|
|
|
Dołączył: 13 Lut 2006 |
Posty: 12 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Parczew |
|
|
|
|
|
|
Historia: Projekt samolotu Kobra 2000 został opracowany w zespole konstrukcyjnym mgr. Włodzimierza Gnarowskiego w Instytucie Lotnictwa (IL) w latach 1992 - 1994. Projekt ten powstał jako samolot konkurencyjny dla PZL-230 Skorpion, po przerwaniu prac nad samolotem w układzie kaczki o podobnym przeznaczeniu, nazwanego nieoficjalnie Irydion. W projekcie zastosowano skrzydła pasmowe i wlot powietrza do zespołu napędowego na grzbiecie kadłuba, który zapewnia małe prawdopodobieństwo zassania zanieczyszczeń z powierzchni lądowiska i dynamiczne doładowanie wlotu powietrzem podczas lotu na większym koncie natarcia dzięki wirom z pasm skrzydłowych. Planowano budowę jedno- i dwumiejscowej wersji samolotu z podjęciem produkcji na rok 2005. Przed przerwaniem projektu w 1994 wykonano pierwsze badania tunelowe.
Konstrukcja: Półskorupowa metalowa z zastosowaniem kompozytów. Podwozie chowane hydraulicznie do kadłuba.
Napęd: Dwa silniki PZL D-28 (2700 daN) lub Rolls-Royce/SNECMA Adour Mk. 871 (2620 daN) umieszczone obok siebie w tyle kadłuba.
Uzbrojenie: 2 stałe działka GSZ-301 lub DEFA-553 kal. 30 mm. Dodatkowe uzbrojenie podwieszane na centralnym węźle kadłubowym, 6 węzłach podskrzydłowych oraz na końcówkach skrzydeł.
Dane techniczne:
Rozpiętość 11,00 m
Długość 13,70 m
Wysokość 5,20 m
Pow. nośna - m2
Masa własna 4430 kg
Masa całkowita 10690 kg
Prędkość maks. 1050 km/h
Prędkość min. - km/h
Czas wznoszenia 100 m/s
Pułap 18000 m
Promień działania 400 km |
|